periode 3

Opdracht

onze opdracht dit project was om vervangende eiwitproducten te verzinnen en te maken

opdracht gever

onze opdracht gever was FoodLab.

De fooddesigner Marjolein Triesscheijn van Room en de wetenschapper Claar ten Broek zijn het duo in het Food LAB. Marjolein en Claar brengen beide hun ervaring samen in het Food LAB. De leerlingen worden uitgenodigd als laborant om vrij keuzes te maken, inspecteren en te proeven. Zo ervaren jongeren hoe vrijheid en zelfvertrouwen is. De workshop sluit zich aan op alle verschillende leerstijlen. Door de vrijheid zet het duo de jongeren in hun kracht experiment, ontdekking en nieuwsgierigheid is erg belangrijk.

wat ik heb gedaan

aan het begin van deze periode hebben we eerst veel informatie verzameld over vervangende eiwitten en de opdracht gever FoodLab. daarna hebben we met mijn groepje allemaal tussen de 50-100 ideeën verzameld en daaruit drie gekozen die we mogelijk zouden kunnen gebruiken. daarna hebben de ingrediënten uitgewerkt en bij elkaar gezocht.

nadat hebben Gijs en ik het daadwerkelijke recept gemaakt en mensen gevraagd om het te proeven en wat vragen in te vullen voor feedback zodat we het konden verbeteren.

daarna hebben we een presentatie gegeven en hebben we het verbeterde gerecht aan de opdrachtgever gegeven zodat zij die kon gaan proeven.

samenwerking

Ik vond de samenwerking over het algemeen heel goed gaan. ik werkte het fijnste met Gijs omdat die een stuk meer werkte dan Teuntje. ik werk graag samen met Gijs want we zijn ook goede vrienden en kunnen goed met elkaar op schieten.

Eindproduct

het eindproduct van ons groepje is uiteindelijk een sushi gerecht met sprinkhaan en krekels erin geworden. we hebben voor de sushi gekozen omdat in zeewier zitten ook veel eiwitten en in de sushi kan je bijvoorbeeld komkommer op krab in doen om er een extra smaak aan te maken. de rijst zorgt ervoor dat het hele geheel blijft plakken en het een mooie rol is. we hebben voor krekels en sprinkhanen gekozen omdat er heel veel eiwitten in zitten.